Η ρατσιστική, ακροδεξιά εφημερίδα "στόχος", με αφορμή την αφίσα της ομοφυλοφιλικής κοινότητας που διαφήμιζε την ετήσια παρέλασή της με την απεικόνιση των ποδιών ενός τσολιά, δημοσίευσε σε ιστοσελίδα την παρακάτω απεχθή, ωμή απειλή:
Οι προθέσεις του συντάκτη αυτού του κειμένου έχουν πολύ ενδιαφέρον και είναι άδικο να γίνουν απλώς ο στόχος μιας αυτονόητης καταδίκης. Είναι σαφές ότι στη σκέψη του συντάκτη η ωμή απειλή βίας στρέφεται όχι κατά κατά του ειδικού περιεχομένου της αφίσας, δηλαδή της παρέλασης, αλλά κατά της δεδηλωμένης έκφρασης της ομοφυλοφιλικής σεξουαλικότητας, μιας σεξουαλικής διαστροφής κατά τη γνώμη των ομοϊδεατών του και των πνευματικών τους χριστεπώνυμων πατέρων. Το ερώτημα όμως είναι: "κατά της έκφρασης της σεξουαλικής διαστροφής τίνος;"
Η απειλή της βίας όπως εκδηλώνεται από τον συντάκτη -ασχέτως αν αυτή θα πραγματοποιηθεί ή όχι- φαίνεται να εκκρεμεί μεταξύ μια υποκείμενης εν δυνάμει δολοφονικότητας και της απελπισίας της αναγκαιότητας αυτοσυγκράτησης. Τόσο η συναισθηματική αντίδραση του θύματος όσο και το νόημα αυτής της ίδιας της επικείμενης πράξης βίας δε φαίνεται να παίζουν ρόλο στη ψυχολογία του συντάκτη. Τα παραπάνω μου δίνουν το δικαίωμα να υποθέσω ότι η επικείμενη απειλή είναι στη πραγματικότητα μια επιθετική πράξη αυτοσυντήρησης. Στο φαντασιακό του συντάκτη, μια τέτοια βιαιότητα είναι απόπειρα διατήρησης του εαυτού και αποσκοπεί στην αναζήτηση της ψυχικής ισορροπίας. Η ουσία της επιθετικής πράξης αυτοσυντήρησης είναι η καταστροφή του αντικειμένου και ο σκοπός της επιτυγχάνεται μέσω εξάλειψης του Έτερου (ο ομοφυλόφιλος) το οποίο εκλαμβάνεται ως το απειλητικό για τη ζωή αντικείμενο. Διαφοροποιείται δε από τη σαδιστική πράξη στο ότι σε αυτή αναζητείται η συναισθηματική αντίδραση του αντικειμένου, δηλαδή η σωματική ή ψυχική βάσανος υπό καθεστώς τυραννίας και απόλυτου ελέγχου, και από τη μαζοχιστική στο ότι στη τελευταία η κυριαρχία επί του αντικειμένου προϋποθέτει έστω και πρωτόγονης μορφής ικανότητα εμπαθητικής συσχέτισης.
Η εγγενής και η τόσο βαθιά ώστε να επιδέχεται κανονικής ανάλυσης βιαιότητα του ακροδεξιού συντάκτη, παρατηρώ ότι στερείται αυτής της τόσο αναγκαίας για την εξομάλυνση του κατακλυσμιαίου πρωτογονικού άγχους ερωτικοποίησης. Στερείται με άλλα λόγια τη μετατροπή της ακραίας επιθετικότητας σε σαδισμό/μαζοχισμό, που θα μπορούσε με ένα τρόπο να τον ανακουφίσει από τη πρωτογενή αποδόμηση του ναρκισσιστικού του εγώ, τη τρομερή απώλεια της παντοδυναμίας του, και τη ανικανότητας του ψυχισμού του να εμπεδώσει την εγκατεστημένη αμφιθυμία.
Από τα παραπάνω, προκύπτει συνεπώς το καίριο ερώτημα: γιατί το μίσος και η βιαιότητα του συντάκτη δεν έχει μετουσιωθεί σε μια σεξουαλική διαστροφή; γιατί παρόλα αυτά στοχοποιείται απροκάλυπτα η ομοφυλοφιλική σεξουαλικότητα; πού κρύβεται η ερωτικοποίηση της επιθετικότητας του συντάκτη και των ομοίων του;
Η απάντηση, όπως αναμενόταν, βρίσκεται κρυμμένη στην ίδια την αφίσα. Ξεδιπλώνεται περήφανα μεταξύ των πτυχών της εικονιζόμενης φουστανέλας. Ξεκάθαρα. Η φουστα-νέλα είναι το σύμβολο της ερωτικοποιημένης βιαιότητας της ελληνικής ακροδεξιάς. Και αυτή η οικειοποίηση του συμβόλου από την ομοφυλοφιλική κοινότητα, το έναυσμα μιας ακραίας έκφρασης ανάκτησής της.
el romandante,εισαι ψυχολογος/ψυχαναλυτης?
ΑπάντησηΔιαγραφήσορι για την αδιακριτη ερωτηση,αλλα πραγματικα το κειμενο αυτο δυσκολο μου φαινεται να γραφτηκε απο καποιον μη ειδημονα!
εκτος αν εχεις διαβασει ολο τον Φρουντ κ τον Λακαν!
Επι της ουσιας,συμφωνω απολυτως με οσα λες.
Κ για να μη ξεχνιομαστε..
η δημοσιευση αυτης της απειλης στοιχειοθετει την εγκληματικη πραξη του αρθρου 186 παραγραφος 1 του ποινικου κωδικα
[ΠΡΟΚΛΗΣΗ Κ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ Η ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΟΣ]
να θεωρησω οτι η Δικαιοσυνη θα λαβει τα μετρα της?
γεια σου celin. Ψυχολόγος δεν είμαι σίγουρα, αλλά ούτε και ψυχαναλυτής. Ειδήμονα δε θα με έλεγα επίσης. Για τον Λακάν έχω ακόμα πολλά να διαβάσω, για τον Φρόυντ λιγότερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι συ πάλι βλέπω, ή καλά ενημερωμένος είσαι ή τον σπούδασες τον νόμο!
όσο για τη δικαιοσύνη, αν θεωρήσεις ότι θα λάβει κάποτε μέτρα (το αδίκημα έχει ήδη τελεστεί, έτσι δεν είναι;) τζάμπα κόπο θα κάνεις...
Παντως ειναι εντυπωσιακες οι γνωσεις σου!Εγω εχω διαβασει πολυ Λακαν κ πολυ Φρουντ,αλλα δεν υπηρχε περιπτωση να γραψω ενα τετοιο εμπεριστατωμενο κ ψαγμενο κειμενο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι,Νομικη σπουδασα,τα υπολοιπα ειναι λογο πονεμενη ιστορια,αλλα ενταξει,θα τη βρουμε τη ακρη!!
Κ οσον αφορα τη δικαιοσυνη,οχι,δε περιμενω τιποτα.Ακομα να γινει η αποκαθαρση απο τα χουντικα στοιχεια του χωρου..κ δυστυχως,φαινεται οτι οι χουντικες αντιληψεις διαπερναν οριζοντιως κ καθετως αυτον τον θεσμο,
φαινεται πως ειναι συμφυτες με αυτη τη μορφη της εξουσιας,θυμησου το Εφετειο Αθηνων που αθωωσε τον Πλευρη
[κ με τις υπολοιπες μορφες εξουσιας βεβαια,οπως τη νομοθετικη κ την εκτελεστικη,ειναι συμφυτες οι χουντοαντιληψεις,οπως αποδεικνυεται]
Πράγματι el Romandante αναρωτιέμαι ποια παρακαταθήκη γνώσεων σε βοήθησε να δεις -πέρα από την ομολογούμενη ευστροφία σου- τον λόγο που ώθησε τον συντάκτη της ακροδεξιάς εφημερίδας στη συγγραφή αυτού του μανιφέστου.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Η φουστα-νέλα είναι το σύμβολο της ερωτικοποιημένης βιαιότητας της ελληνικής ακροδεξιάς." ...Υπέροχη πρόταση, την ζήλεψα! όχι βέβαια αυτό που εννοεί, αλλά ο τρόπος με τον οποίο το εκφράζεις.
μαριάνα αυτό που μου παρακίνησε το ενδιαφέρον στο κατάπτυστο κείμενο δεν ήταν η ακραιφνής απειλή. Από ανθρωποειδή σαν τον συντάκτη του μπορώ να περιμένω τα πάντα. Αυτό που με "διέγειρε" ήταν το χάσμα μεταξύ της σημειολογίας της αφίσας και της αντίδρασης που προκάλεσε. Ήταν ολοφάνερο ότι κάτι υπήρχε εκεί ανάμεσα που το γιγάντωνε τόσο. Και που σίγουρα θα σχετιζόταν με το σεξ και τη βία. Δεν υπάρχει κατά τη γνώμη μου καλύτερο εργαλείο από τη ψυχανάλυση για να κατανοήσει κανείς τη συσχέτιση αυτών των δύο και τη σχέση τους με τη κοινωνία. Έχω τη τύχη να έχω τοποθετήσει τη ψυχανάλυση ανάμεσα στα κυριότερα διαβάσματά μου. Η ανάλυση που επιχείρησα είναι παρόλα αυτά επιπόλαια, απλουστευμένη και με αρκετά αναπάντητα ερωτηματικά. Αλλά νομίζω πως βαδίζει προς το σωστό δρόμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήπιθανοτατα να το έχεις υπόψη σου . . .
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.stroug.blogspot.gr/2012/05/thread.html
Π.
ΑπάντησηΔιαγραφήεννοείτε !! την συγκεκριμένη ανάρτηση στο στρουγκ την είχα κάνει και πάλιbookmark